Onderneming of instelling
E-mailadres
Telefoonnummer
1. Preventie extern (uw eigen aankopen bij leveranciers): voorkomen van onnodige verpakkingen en voorkeur voor duurzame oplossingen bij uw eigen aankopen
Duurzaamheid van verpakkingen heeft betrekking op 5 duurzaamheidscriteria: Vermijden, Reduceren, Hergebruiken, Recycleren, Hernieuwbaar materiaal
1.1. Op welke manier bent u met deze criteria bezig bij uw aankopen?
1.2. Geef enkele concrete voorbeelden van hoe u hier mee bezig bent.
1.3. Heeft u de laatste 5 jaar initiatieven ondernomen om 1 of meer van deze criteria te optimaliseren? Zo ja, dewelke?
2. Preventie intern (uw eigen aanbod aan uw klanten): duurzame dienstverpakkingen of benodigdheden (bekers, bestek, borden, servetten) die klanten ter beschikking krijgen
Alle dienstverpakkingen (bekers, bestek, borden, servetten) kunnen eveneens aan de 5 duurzaamheidscriteria voldoen: Vermijden, Reduceren, Hergebruiken, Recycleren, Hernieuwbaar materiaal
2.1. Op welke manier bent u bezig met deze criteria bij het aanbieden van dienstverpakkingen of benodigdheden aan uw klant?
2.2. Geef enkele concrete voorbeelden van hoe u hier mee bezig bent.
2.3. Heeft u de laatste 5 jaar initiatieven ondernomen om 1 of meer van deze criteria te optimaliseren? Zo ja, dewelke?
3. Voedselverspilling vermijden
3.1. Hoe tracht u de voedselverspilling in uw bedrijf te verminderen?
3.2. Meet u dit en op welke manier?
3.3. Is het percentage van uw voedselverspilling gewijzigd of is het stabiel?
3.4. Heeft u originele initiatieven of ‘best practices’ op het gebied van het tegengaan van voedselverspilling?
4. Sorteren van afval in de keuken (door personeel)
4.1. Hoeveel verschillende afvalstromen sorteert u in de keuken en benoem deze?
4.2. Welke initiatieven neemt u om de sorteerregels bekend te maken bij uw personeel?
4.3. Hoe motiveert u uw personeel om correct te sorteren?
4.4. Volgt u de samenstelling en de evolutie van de verschillende afvalstromen?
5. Sorteren van afval in de publieke ruimtes (door klantenbezoekers)
5.1. Hoeveel verschillende afvalstromen sorteert u in de publieke ruimtes (bv. restaurant) en benoem deze?
5.2. Welke initiatieven neemt u om de sorteerregels bekend te maken bij uw eindklanten?
5.3. Hoe motiveert u uw eindklanten om correct te sorteren?
5.4. Wordt er gecommuniceerd over afvalcijfers naar uw personeel/eindklanten?
6. Heeft u nog andere voorbeelden of best practices die u rond de problematiek van waste mangement kan aanhalen?
6.1. Voorbeelden
Bijlage
Bijlage
Verzend
CC